Selasa, 26 April 2011

JUVANA

Assalamualiakum ..... :)

lama dah rase nye aku tak post entri baru kan...maklumlah..semakin hari semakin sibuk...dengan ujian lesen,ulang alik pejabat pos antar surat ipt...haaddoii...baru2 nie pulak , bapak aku suruh apply kat PPD untuk guru sandaran tidak terlatih...lagi laaaa...haaddoii..hahaha..masalah nye sekarang, boleh ke??bukan masalah boleh ke dapat or tak , tapi masalah boleh ke aku ajar budak2??buat ye dapat budak2 yang very very hyperactive...huuuhh !! susah2...lain yang di suroh lain pulak yang diorang buat...hahahaha...tapi,ape2 pon aku cuba gak laa apply , mane taw rezeki aku dapat ke ,seminggu dua pon boleh laa..tapi tu sume kehendak Allah s.w.t ....

ok laaa..semua pelik kan...hahahahaha..tajuk entri ..pergghh!!!JUVANA...mukadimah panjang berjelar..hahahaha.tapi ape yang aku maksud kan kat sini boleh dikaitkan kan laaa dengan budak2 skula...jarang dengar budak skula rendah bikin masalah juvana , tapi jarang pulak dengar budak skula menengah tak bikin masalah juvana...selalu nye yang dikaitkan dengan kes2 juvana ni 4 example pukul cikgu , jual dadah dalam kalangan pelajar dan bnyak lagi laaa..

contoh yang terdekat or contoh visual yang boleh korang semua nak taw ala2 macam filem CROW ZERO gitu...hahahahaha..masyuk 2..




n baru2 ni pulak drama melayu yang baru je di tayangkan kat tv iaitu JUVANA lakonan Zaharil Adzim dan Bront Palarae..nama drama pon dah mcam masalah...hahahahaa...tapi salute laaa kat pengarah yang buat drama ni...se taw aku nie lah drama Melayu pertama yang bercorak macam ni (tak taw la kalau ade pulak yang dulu2)....salute laaa...hahahaha...semakin lame semakin matang producer2 tv dalam isu2 semasa..4 example isu cam nie laa...



muka pelajar2 bermasalah sunggoh..hahaha.. :D


sekarang nie acapkali kita semua dengar tentang isu2 yang melibatkan masalah pelajar...ade yang jadi part time jual dadah , curi motor n so on...huuhh !! yang memalukan ialah kebnyakn nye pelajar melayu..haadddooi...mana pergi martabat sebagai orang melayu...aku x boleh nak kata ape2 laa..bukan nye menteri or orang kenamaan...kita x boleh nak salahkan 100% dekat remaja ni n x boleh pulak nak salahkan 100% kat orang sekeliling...so , siape yang bertanggungjawab ?? bak kate prof.izzi dekat radio Hotfm "fikir2 kan dan selamat beramal"..hahahaha...

nota buku lima::sedih giler tak terpilih temuduga KPLSPM (Kursus Perguruan Lepasan SPM)

1 ulasan: